24/9/2024

Meeting Design - Turning Moments into Momentum

“Joskus on mentävä kauas, nähdäkseen lähelle”.

Nämä aavistuksen kliseiset sanat iskivät pajavasaran tavoin rintaani kun keskustelin kesän kynnyksellä paluusta tapahtuma-alalle ja Liwligin tarjoamasta mahdollisuudesta Meeting Designin parissa.

Uuden roolini pohjalta käydyn keskustelun syventyessä, koin innostuksen kasvavan - ymmärsin, että tulevat kollegani olivat luoneet palapelistä puuttuvan palan ja mahdollistavan jatkossa Liwligin asiakkaille yhä vaikuttavampia tapahtumia.

Brändikokemusten vaikuttavuudella on väliä

Tapahtumien tuloksellisuus ja sen kehittäminen on aina kiehtonut minua. Uskon myös, että nostamalla tapahtuman vaikuttavuutta, saavutamme entistä parempia tuloksia. Näin ollen, menestyvältä tapahtumatoimistolta vaaditaan paitsi tuoreita näkökulmia, erityisesti kykyä tarttua asiakkaan haasteisiin liiketoiminnan näkökulmasta.

Asiakkaiden osalta tämä tarkoittaa sitä, että tapahtumakokonaisuuden tavoitteellinen suunnittelu olisi hyvä aloittaa 8-12 kuukautta ennen tapahtuman ajankohtaa. Tällöin suunnittelun ohjausvoima säilyy työryhmän käsissä.

Suunnittelun merkitys korostuu yhä kiristyvässä kilpailussa keskeisten kohderyhmien huomiosta. Kohderyhmiin vaikuttaminen sekä keskeisten viestien läpimeno vaikeutuvat geneeriseksi koettujen sisältöjen ja viestintätapojen kautta.

Meeting Design on kohderyhmävaikuttamisen puuttuva palapelin palanen. Pyrimme tapahtumien keinoin vahvistamaan valittujen kohderyhmien tunnetta merkityksestä, omistajuudesta, osallisuudesta ja yhteenkuuluvuudesta yhteisesti tärkeiksi koettujen asioiden äärellä.

Määrittelyn kautta toteutukseen

Tapahtuman arvon tuottamisen näkökulmasta, tavoitteiden ja osallistujakokemuksen määrittäminen ovat tärkeä osa kokonaisuuden suunnittelua. Tuomme asiakkaan keskeiset sidosryhmät mukaan osaksi prosessia, rikastamaan sisältöä nostamalla keskusteluun tuoreita näkökulmia sekä luomaan laajempaa yhteistä ymmärrystä tapahtumien ja messujen haasteista ja mahdollisuuksista.

Aloitamme asiakkaamme kanssa määrittelemällä tapahtumalle konkreettiset tavoitteet sekä mittarit onnistumiselle. Tavoiteasetanta luo pohjan kolmiosaiselle osallistujakokemukselle, joka rakentuu ennen tapahtumaa, tapahtuman aikaisesta ja tapahtuman jälkeisestä vaikuttamisesta.

Iskulauseellamme “We turn moments into momentum” haluamme kertoa, että tapahtuman avuin saavutetun vaikuttavuuden elinkaaren tulisi olla näkyvä vielä pitkään tapahtuman jälkeenkin.

Näkemyksemme on, että tavoitepohjaisen suunnittelun kautta yksittäiselle tapahtumalle on mahdollista luoda pidempikestoinen vaikutus ja muistijälki.

Tämä vaatii tekoja ja päättäväisyyttä. Jotta pidempikestoisesta vaikutuksesta tehdään totta, onkin syytä ottaa kantaa kysymykseen “mitä tapahtuu ensi maanantaina?”.

Kutsun mielelläni meidät kylään puimaan aihetta yrityksenne liiketoiminnasta käsin.

Mitä parhainta alkanutta syyskautta!

Hans Karlsson Meeting Designer hans.karlsson@liwlig.fi +358 44 7574074

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä

26/6/2025

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä.

Yritystapahtumat rakentavat kasvua ja elinvoimaisuutta koko suomalaiselle elinkeinoelämälle

24/6/2025

Suomalaiset yritykset ja brändit käyttävät tapahtumia kasvun ja erottumisen työkaluna niin kotimaassa kuin maailmalla.

Laske hinta tapahtumallesi!

3/6/2025

Oletko suunnittelemassa tapahtumaa ja pohtimassa tälle budjettia? Kokeile Liwligin hintalaskuria tapahtumille!

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan

4/3/2025

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan - Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto vahvistaa julkisen sektorin yhteistyötä ja asiakkuuksia Maria Sahlstedtin johdolla

LIWLIG tarttuu elämystrendiin ja kääntää sen mahdollisuudeksi asiakkailleen

5/2/2025

LIWLIG tuo Triplan kauppakeskukseen kokemuksen, jota perinteinen markkinointi ei pysty tarjoamaan

Muutos LIWLIG Finlandin kaupallisessa johdossa

15/1/2025

LIWLIG Finlandin kaupallinen johtaja vaihtuu, kun yhtiön nykyinen kaupallinen johtaja Hannu Takala väistyy ja uutena kaupallisena johtajana aloittaa Aleksi Salminen.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI