24/6/2025

Yritystapahtumat rakentavat kasvua ja elinvoimaisuutta koko suomalaiselle elinkeinoelämälle

Suomalaiset yritykset ja brändit käyttävät tapahtumia kasvun ja erottumisen työkaluna niin kotimaassa kuin maailmalla. Tapahtuma-alalla on tähän sektoriin erikoistunutta, korkean tason osaamista ja yritystapahtumien vaikutus toimialalle kokonaisuutena on merkittävä. Tapahtumateollisuus ry,  LIWLIG Finland Oy ja  Suomen Messut Oyj järjestävät Porin SuomiAreenan yhteydessä sidosryhmätilaisuuden tämän viestin äärellä.

“Tapahtuma-ala on tärkeä kumppani useille suomalaisille yrityksille. Ja sama toisinpäin - yritystapahtumat tuovat alallemme jatkuvasti kasvavaa, ympärivuotista kysyntää. Siitä, että meille on kehittynyt korkean ammattitaidon osaamista esimerkiksi tapahtumatekniikan, -rakenteiden ja cateringin aloilla, on meidän kiittäminen myös yritystapahtumien luomaa markkinaa ja vaatimustasoa”, Tapahtumateollisuus ry:n toimitusjohtaja Sami Kerman kertoo.

Yritystapahtumat lisäävät liiketoimintaa ja mahdollisuuksia myös laajemmin suomalaiseen elinkeinoelämään. Messut, seminaarit ja konferenssit tuottavat suoraan hyötyä toimialalle ja kohderyhmille, jota varten ne järjestetään. Mutta sen lisäksi niiden välilliset tulo- ja työllisyysvaikutukset ovat merkittävät. Taloustutkimuksen toteuttaman tutkimuksen mukaan Suomen suurin tapahtumajärjestäjä Helsingin Messukeskus yksin toi ympäristöönsä 245 miljoonan euron tulovirran ja 3 335 henkilötyövuoden verran työllisyyttä vuonna 2024 (+31 %).*

“Liike-elämän tapahtumat tuovat yhteen omien alojensa ammattilaisia rakentamaan arvokkaita ammatillisia verkostoja ja kohtaamisia. Esimerkiksi bisnesfoorumien tuoma hyöty mitataan niiden yrityselämälle generoimassa liikevaihdossa ja investoinneissa sekä talous- ja työllisyysvaikutuksissa, ennemmin kuin pelkkänä tapahtuma-alan kysyntänä. Viisas poliittinen päätöksenteko huolehtii siksi yritystapahtumien järjestämisen edellytyksistä”, Suomen Messut Oyj:n toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen toteaa.

Elämystalouden kukoistus ja tarve oikeelliseen informaatioon nostavat kokemuksellisen markkinoinnin ja kasvokkaisten kohtaamisten merkitystä. Tämä näkyy yritysten järjestämien tapahtumien määrissä ja budjeteissa. Kasvuhakuisten yritysten ja tunnettujen brändien kumppanina työskentely niin kotimaassa kuin maailmalla edellyttää tapahtuma-alan toimijoilta monipuolista ammattitaitoa, toimitusvarmuutta sekä hyvää asiakasymmärrystä.

”Asiakkaamme vaativat meiltä oikeutetusti paljon, sillä kilpailu niin asiakkaiden kuin työntekijöiden sitoutumisesta on kovaa ja globaalia. Meidän tehtävämme on varmistaa, että asiakkaamme investointi täyttää tavoitteensa. Vaikuttavien tapahtumakonseptien suunnittelu ja laadukkaan kävijäkokemuksen toteuttaminen ovat erityisosaamista, joilla tuotamme suomalaisille yrityksille strategista arvoa ja erottuvuutta”, kertoo LIWLIG Finlandin toimitusjohtaja Mikael Castrén.

*Lähde: https://www.messukeskus.com/news/tulo-ja-tyollisyysvaikutus/

Lisätietoja:

Mikael Castrén Toimitusjohtaja, LIWLIG Finland Oy 050 358 1818 mikael.castren@liwlig.fi

Sami Kerman Toimitusjohtaja, Tapahtumateollisuus ry 040 563 4655 sami.kerman@tapahtumateollisuus.fi

Anni Vepsäläinen Toimitusjohtaja, Suomen Messut Oyj 0400 400 074 anni.vepsalainen@messukeskus.com

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä

26/6/2025

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä.

Yritystapahtumat rakentavat kasvua ja elinvoimaisuutta koko suomalaiselle elinkeinoelämälle

24/6/2025

Suomalaiset yritykset ja brändit käyttävät tapahtumia kasvun ja erottumisen työkaluna niin kotimaassa kuin maailmalla.

Laske hinta tapahtumallesi!

3/6/2025

Oletko suunnittelemassa tapahtumaa ja pohtimassa tälle budjettia? Kokeile Liwligin hintalaskuria tapahtumille!

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan

4/3/2025

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan - Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto vahvistaa julkisen sektorin yhteistyötä ja asiakkuuksia Maria Sahlstedtin johdolla

LIWLIG tarttuu elämystrendiin ja kääntää sen mahdollisuudeksi asiakkailleen

5/2/2025

LIWLIG tuo Triplan kauppakeskukseen kokemuksen, jota perinteinen markkinointi ei pysty tarjoamaan

Muutos LIWLIG Finlandin kaupallisessa johdossa

15/1/2025

LIWLIG Finlandin kaupallinen johtaja vaihtuu, kun yhtiön nykyinen kaupallinen johtaja Hannu Takala väistyy ja uutena kaupallisena johtajana aloittaa Aleksi Salminen.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI