Suomen johtava tapahtumatoimisto LIWLIG Finland on uudistanut organisaationsa rakenteen entistä asiakaskeskeisemmäksi ja suoraviivaisemmaksi. Uudistus tukee yhtiön strategiaa tarjota asiakkailleen poikkeuksellisen vahva asiakaskokemus sekä rakentaa kestävää kilpailuetua luovuuden, vastuullisuuden ja tuloksellisuuden kautta.
"Tapahtuma-ala muuttuu nopeasti, ja me haluamme olla sen suunnannäyttäjiä. Asiakkaamme odottavat meiltä yhä enemmän ketteryyttä, luovuutta ja strategista kumppanuutta. Tämä ohjasi osaltaan meitä uudistamaan organisaatiotamme niin, että asiakkuuksien ja projektien johtaminen, luova suunnittelu sekä tuotanto toimivat saumattomasti yhdessä", kertoo LIWLIG Finlandin toimitusjohtaja Mikael Castrén.
Uudet nimitykset vahvistavat asiakkuuksia, luovuutta ja tuotantoa
Organisaatiouudistuksen yhteydessä LIWLIG Finland on tehnyt useita merkittäviä nimityksiä:
Hannu Huttunen, Antti Kihlström ja Salla Komulainen on nimitetty Business Director -rooleihin, tehtävänään vahvistaa asiakkuusjohtoa ja strategista asiakastyötä, sekä tukea yhtiön kasvua nykyisten asiakkuuksien kehittämisen ja uusasiakashankinnan kautta.
Tiina Palojärvi on nimitetty Head of Project Management -rooliin, tehtävänään vastata asiakaslähtöisestä tuotannon johtamisesta ja projektinhallinnan kehittämisestä yhteistyössä COO Joonas Pataman kanssa.
Jarkko Rautio ja Mia Suortti on nimitetty tuotannon Operations Manager -rooleihin, tehtävänään vastata tuotantotiimien esihenkilötyöstä ja tiimien sekä yksilöiden kehittämisestä, varmistaen huippulaadukkaan tapahtumien toteutuksen.
Karoliina Patama on nimitetty Head of Creative Operations -rooliin, tehtävänään johtaa suunnittelun operaatioita ja kehittää luovaa prosessia yhdessä Executive Creative Director Lauri Granin kanssa, tuoden asiakkaille strategista arvoa ja kilpailuetua tapahtumien avulla.
"Hannu, Antti ja Salla tuovat mukanaan valtavan määrän toimialakokemusta eri rooleista ja syvää asiakasymmärrystä, vahvistaen näin asiakkuustiimiemme kykyä toimia strategisina kumppaneina. Laurin ja Karoliinan johdolla luovuus tuottaa yhä enemmän arvoa asiakkaillemme ja muuttuu kilpailueduksi. Joonaksen, Tiinan, Mian ja Jarkon osaaminen varmistaa tuotannon korkealaatuisuuden", Castrén jatkaa.
Miksi muutos tehtiin?
LIWLIG Finlandin viime vuosien nopea kasvu ja asiakkaiden muuttuneet odotukset loivat tarpeen uudistaa organisaatiota. Asiakastarpeet ovat yhä moninaisempia, osan painottaessa strategista kumppanuutta ja kokonaisvaltaista suunnittelua, toisten taas tinkimätöntä laatua tapahtuman toteutuksessa. Yhteistä kaikille on odotus rohkeasta luovuudesta, tapahtumien hyödyntämisestä tarinankerronnan välineenä ja nopeasta reagoinnista. Lisäksi vaikuttavuuden mittaaminen ja datan hyödyntäminen ovat nousseet keskeisiksi vaatimuksiksi.
"Asiakkaamme haluavat tapahtumia, jotka tukevat brändin strategiaa ja tuottavat mitattavaa arvoa – elämyksellisyyttä ja tunteisiin vetoavaa tarinankerrontaa hyödyntäen. Meidän tehtävämme on ylittää nämä odotukset rohkeudella ja luovuudella", Castrén korostaa.
Uuden organisaation myötä asiakkaille kyetään osoittamaan yhä selkeämmin dedikoidut tiimit, joiden osaaminen vastaa asiakkaan tarpeeseen ja joissa toteutuu yhä vahvempi ymmärrys asiakkaan brändistä, liiketoiminnasta ja tavoitteista. Asiakkaille uudistus näkyy jatkossa yhä parempana palveluna.
Muutoksen toteuttamiseksi LIWLIG Finland kävi läpi muutosneuvottelut, joiden seurauksena 10 roolia päättyi. Samalla luotiin useita uusia tehtäviä, jotka tukevat asiakaskeskeistä toimintamallia ja vahvistavat yhtiön strategisia painopisteitä.
Poikkeuksellinen asiakaskokemus kilpailuetuna
Asiakaskokemus on yksi LIWLIG Groupin neljästä strategisesta painopisteestä. Yhtiön NPS (Net Promoter Score) on tällä hetkellä 85, mikä on alan huippua ja osoittaa asiakkaiden vahvan suositteluhalukkuuden.
"Uskomme, että poikkeuksellinen asiakaskokemus on keskeinen erottautumistekijämme ja tekee meistä strategisen kumppanin - ei ainoastaan tapahtumatuottajan. Kilpailuetuna tämä on yksi syy, miksi investoimme organisaation kehittämiseen", Castrén painottaa.
Kasvu ja kansainvälistyminen – suomalainen menestystarina
LIWLIG Finland on kasvanut nopeasti viime vuosina – vuoden 2024 liikevaihto oli noin 36 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllistää nyt 110 tapahtuma-alan ammattilaista. LIWLIG palvelee Suomen ja Pohjoismaiden suurimpia yrityksiä ja johtavia brändejä.
Yhtiö on osa Liwlig Groupia, joka toimii kaikissa Pohjoismaissa ja työllistää yhteensä yli 350 ammattilaista. Konserni toteuttaa vuosittain yli 1 000 tapahtumaa ja on noussut alan suunnannäyttäjäksi Pohjoismaissa – poikkeuksellinen suomalainen menestystarina, joka on laajentunut yritysostojen ja brändiuudistuksen kautta.
LIWLIG Finland lyhyesti
Liikevaihto: 36 M€ (2024)
Henkilöstö: 110 Suomessa, osa yli 350 henkilön pohjoismaista tiimiä
Johtoryhmä: Mikael Castrén (CEO), Joonas Patama (COO), Lauri Gran (Executive Creative Director), Reeta Asikainen (Head of People and Culture), Henrik Maunula (Head of Finance)
Lisätietoja: Mikael Castrén, CEO 050 358 1818 mikael.castren@liwlig.fi
