18/8/2023

Liwligin asiakaskokemuspelissä kaikki voittavat

Rakkaudesta lajiin

Olet noutamassa briiffiä asiakkaalta. Asiakkaan edustajilla tuntuu kaikilla olevan erilainen näkemys briiffistä. Miten toimit?

Tällaisissa ja lukuisissa muissa asiakaspalvelutilanteissa saimme tukea toisiltamme hyödyntämällä “Liwligin Rakkaudesta lajiin” -asiakaskokemuspeliä syksyn kick-off -tapahtumassamme. “Pelin tavoitteena on tehostaa uuden asiakaskokemusmallin omaksumista, edistää parhaiden käytäntöjen jakamista työntekijöiden kesken sekä tarjota hauskoja yhteisiä hetkiä“, kertoo Liwligin asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaava asiakkuusjohtaja Riitta Anttila.

Asiakaslähtöisyys ja erinomainen palvelu on aina ollut Liwligin tekemisen keskiössä, ja kuluvana vuonna sitä on kehitetty määrätietoisesti edelleen. “Meidän asiakaskokemuksemme muodostuu pätevästä perustasta, joka takaa palvelun laadun projektin alusta loppuun, mutta varsinainen vahvuutemme on kyky luoda poikkeuksellista palvelua, joka ylittää asiakkaan odotukset monenlaisissa tilanteissa”, Riitta kertoo.

undefined

“Olen joskus sanonut, että LIWLIG ei ole pelkästään tapahtumien ideointi- ja toteuttamistoimisto, vaan myös luottamus- ja mielenrauhatoimisto. Tätä ajatusta asiakaskokemuspeli auttaa meitä toteuttamaan käytännössä“, täydentää Liwligin luovan suunnittelun johtaja Arttu Kallio.

“Lautapelin valinta formaatiksi perustui nimenomaan haluun luoda yhteisiä hetkiä, joissa kaikki voivat olla täysin läsnä – tällaisia hetkiä tuntuu nykymaailmassa olevan valitettavan vähän”, Arttu korostaa. Lisäksi pelin luomista ohjasi ajatus asettaa asiakas pelin keskiöön, ja jokainen pelaaja pääsee vuorollaan eläytymään asiakkaan rooliin arvioidessaan kollegan vastausta asiakkaan näkökulmasta.

Kevään aikana peliä hiottiin demosessioiden avulla, mutta sen lopullinen toimivuus punnittiin vasta keskiviikkona, kun koko henkilöstö pääsi pelaamaan peliä. Arttu kertoo, miten hän tunsi kylmiä väreitä kierrellessään pelipöytien ääressä ja nähdessään, kuinka peli todellakin saavutti tavoitteensa: se synnytti aktiivista keskustelua asiakaskokemuksesta, innostunutta kokemusten ja vinkkien jakamista sekä toisten tukemista ja naurua.

Entä kuka voitti pelin? “Tässä pelissä kaikki voittavat”, Riitta naurahtaa ja jatkaa: “Kehitämme taitojamme hauskalla tavalla, ja asiakkaamme saavat entistä korkealuokkaisempaa palvelua. Suunnitelmissa on jatkaa pelin pelaamista esimerkiksi tiimipalavereissa, osana perehdytystä ja myös asiakkaidemme kanssa.”

Lautapelin kehittäminen osoittautui hauskaksi ja haastavaksi projektiksi, joka vaati monipuolista osaamista sekä myös ulkopuolisen asiantuntijan apua. Lopputuloksena on kuitenkin erittäin onnistunut peli, jonka konseptia voidaan joustavasti soveltaa eri tarkoituksiin, kuten esimerkiksi uusien arvojen omaksumisen tukemiseen tai strategian käytännön toteutuksen tehostamiseen.

“Lautapelit ovat tietysti vain yksi tapa pelillistää ja tarinallistaa tapahtumia. Digitaalinen pelillistäminen avaa uudenlaisia mahdollisuuksia pelin laajuuden, keston ja sisällön suhteen, ja siihen meiltä löytyy vahvaa asiantuntijuutta ja helposti muokattavia työkaluja esimerkiksi norjalaisesta Let’s Play -pelitoimistosta, joka on osa pohjoismaista LIWLIG-perhettämme”, Arttu vinkkaa.

undefined

Kerromme sinulle mielellämme lisää tapahtumien pelillistämisen tarjoamista mahdollisuuksista!

Aleksi Salminen Commercial Director +358 50 3243 197 aleksi.salminen@liwlig.fi

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä

26/6/2025

Lauri Gran siirtyi mainostoimisto SEK:ltä luotsaamaan Liwligin luovaa tiimiä.

Yritystapahtumat rakentavat kasvua ja elinvoimaisuutta koko suomalaiselle elinkeinoelämälle

24/6/2025

Suomalaiset yritykset ja brändit käyttävät tapahtumia kasvun ja erottumisen työkaluna niin kotimaassa kuin maailmalla.

Laske hinta tapahtumallesi!

3/6/2025

Oletko suunnittelemassa tapahtumaa ja pohtimassa tälle budjettia? Kokeile Liwligin hintalaskuria tapahtumille!

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan

4/3/2025

LIWLIG palkkasi tapahtuma-alan ensimmäisen yhteiskuntasuhdejohtajan - Pohjoismaiden johtava tapahtumatoimisto vahvistaa julkisen sektorin yhteistyötä ja asiakkuuksia Maria Sahlstedtin johdolla

LIWLIG tarttuu elämystrendiin ja kääntää sen mahdollisuudeksi asiakkailleen

5/2/2025

LIWLIG tuo Triplan kauppakeskukseen kokemuksen, jota perinteinen markkinointi ei pysty tarjoamaan

Muutos LIWLIG Finlandin kaupallisessa johdossa

15/1/2025

LIWLIG Finlandin kaupallinen johtaja vaihtuu, kun yhtiön nykyinen kaupallinen johtaja Hannu Takala väistyy ja uutena kaupallisena johtajana aloittaa Aleksi Salminen.

LIWLIG - POHJOISMAINEN TAPAHTUMAMARKKINOINTITOIMISTO // SUOMI - RUOTSI - NORJA - TANSKA - GLOBAALI